Pole Position Weekly Vlog 23: A listaépítésről üzleti szemmel


Aki nem építi a saját tulajdonú listáját, az a szerencsére bízza a bevételeit…

Ezért érdemes mindenről listát vezetned:

  • a látogatókról (hogy remarketing módszerekkel utolérhesd őket),
  • az érdeklődőkről, vagyis azokról, akik feliratkoznak a listádra (hogy később olcsóbban üzenhess nekik, mintha hirdetnél),
  • és a vásárlóidról (hogy újra vásárlásra buzdíthasd őket).

A manapság oly népszerű közösségi médiában is a jó öreg listaépítésről van szó. A Facebook like-ok, az Instagram követők és a YouTube feliratkozók egyaránt listák. Ahogy a listák esetében mindig, az e-mail marketing esetében is a listádon lévő személyek elérését használhatod ki bevételszerzésre.

A nagyvállalatoknak és a kis- és középvállalkozásoknak egyaránt érdemes listát építeniük, azonban egy hatalmas különbség van közöttük. Míg az előbbiek hatalmas marketing büdzséjüknek köszönhetően rengeteg pénzt költhetnek reklámra továbbra is, addig utóbbiaknak minden forintot meg kell számolniuk és elemezniük megtérülés szempontjából.

Ez az a pont, ahol az e-mail marketing igazán megvillantja előnyeit, hiszen e-mail listák építésével akár kezdő vállalkozások is nagy bevételre és haszonra tehetnek szert, miközben reklám és kommunikációs költségeiket alacsonyan tarthatják.

 

Szerző PolePosition

Tobábbi bejegyzés PolePosition

Komment