Pole Position Weekly Vlog 10: Hogyan fejleszd a rendszert, avagy neked melyik a legfontosabb e-mailed?

Hogyan találhatod meg azt a pontot, amire fókuszálnod kell az e-mail marketingedben? És ezáltal hogyan növelheted sokkal hatékonyabban a bevételeidet? Megmutatom!

Üdvözöllek. Záborszky Mátyás vagyok, a Pole Position alapítója. Tizenhárom éve foglalkozom online marketinggel. A Mail Marketing Akadémiánkat azért hoztam létre, hogy megmutassam a hazai vállalkozóknak, hogyan tudják megtöbbszörözni bevételeiket az e-mail marketing segítségével.

1906-ban egy olasz közgazdász megalkotta a róla elnevezett elméletet, a Pareto-elvet. A másnéven nyolcvan-huszas szabály leegyszerűsítve annyit jelent, hogy az eredmények nyolcvan százalékáért általában a dolgok húsz százaléka felelős. Magyarán, hogy bármit teszel, bármiről is legyen szó, ha a dolgok mélyére nézel, az eredményeid nyolcvan százalékát a cselekedeteid mindössze húsz százalékának köszönheted. Hogy jön ez az e-mail marketinghez?

Úgy, hogy pontos így van ez akkor is, amikor az üzleti stratégiádat tervezed, vagy amikor az e-mail rendszeredet felépíted. A fogorvosoknál gyakori, hogy a legtöbb bevételüket annak köszönhetik, hogy emlékeztetik a pácienseiket a soron következő vizsgálatra. Persze közvetlenül nem a vizsgálatnak, hanem az ott feltárt problémáknak, amiket már jóval súlyosabb összegekért orvosolnak.

Mégis, az egész folyamat mozgatórugója az emlékeztető, vagyis amikor időpont egyeztetés zajlik. Ennek hatására megy el a beteg ismét, és így lesz ismét bevétele a fogorvosnak. Lefogadom, hogy a bevételeid legalább nyolcvan százalékát a termékeid húsz százaléka termeli számodra. Így van ez az e-mail marketing esetében is. A listádra kerülő embereknek küldött leveleid húsz százaléka termeli a bevételeid nyolcvan százalékát. Nem azt mondom, hogy a többire nincsen szükség, hiszen számos összetevője van a rendszernek, ami eljuttatja az érdeklődőt a vásárlásig. Azonban azt határozottan kijelenthetem, hogy neked a húsz százalékra kell koncentrálnod.

Ezt csak akkor tudod megtenni, ha már vannak statisztikáid. Mérned kell, hogy melyik levelet hányan nyitnak meg, hányan kattintanak a weboldaladra, és azok közül hányan vásárolnak. Sőt, esetleg azt is, azokból a vásárlókból hány fog újravásárolni. Neked pedig arra a levélre, vagy levél sorozatra kell koncentrálnod, amelyik a legtöbb bevételt hozza. A többit is érdemes kiküldened, de az időt és az energiát amit a tökéletesítéssel töltesz, arra a húsz százalékra kell fókuszálnod.

Ha például vitaminkészítményeket árulsz, biztosan az lesz a legértékesebb leveled, amiben emlékezteted a vásárlóidat a havi adag megrendelésére. Ha infóterméked van, akkor majdnem biztos, hogy a feliratkozás után küldött oktató levélsorozatod és az azt követő értékesítési ajánlat lesz a legfontosabb része a rendszerednek.

Ez persze piaconként, termékenként, célcsoportonként és vállalkozásonként is változhat. A te feladatod mindent mérni, és megtalálni azt a húsz százalékot, ahol a legtöbb bevételed keletkezik. Majd ennek a pontnak az optimalizálására koncentrálni. Ábé tesztelést csinálni, átfogalmazni a szöveget, rövidebb-hosszabb verziókat írni, kitalálni új tárgyakat, hogy nőjön a megnyitási arány, satöbbi.

Ha úgy érzed bizonytalan vagy, esetleg azt se tudod, hogy kezdj hozzá a dologhoz, bátran írj nekem a hello@poleposition.hu címre, és készséggel válaszolok a kérdéseidre.

Remélem, hasznosnak találtad ezt a videót is. Legközelebb is mindent megteszek, hogy izgalmas, értékes és hasznos tanácsokkal lássalak el, amelyeket könnyedén meg tudsz valósítani te is a gyakorlatban.

A következő videómra pontosan egy hét múlva számíthatsz. Ha szeretnéd, hogy szóljak amikor feltöltöm, akkor iratkozz fel a listámra a poleposition.hu oldalon. Ígérem, tőlem soha nem fogsz kéretlen levelet kapni. Jó listaépítést és profitban gazdag hetet kívánok!

Szerző PolePosition

Tobábbi bejegyzés PolePosition

Komment