Pole Position Weekly Vlog 6: Ez a leghatékonyabb módja, hogy növeld kampányaid eredményességét

A legtöbben csak kiküldik az email kampányaikat és reménykednek, hogy az majd jól teljesít. Ugye te nem így csinálod?

Üdvözöllek. Záborszky Mátyás vagyok, a Pole Position alapítója. Tizenhárom éve foglalkozom online marketinggel. A Mail Marketing Akadémiánkat azért hoztam létre, hogy megmutassam a hazai vállalkozóknak, hogyan tudják megtöbbszörözni bevételeiket az e-mail marketing segítségével.

Manapság egyszerűen luxus egy vállalkozás számára, hogy email kampányai eredményét a véletlenre bízza. Pedig a legtöbben sajnos így csinálják.

Elég csak néhány vállalkozót vagy marketing szakembert megkérdezni, és máris jól kirajzolódik a kép. Amíg a seo vagy az adwords optimalizálására rengeteg energiát fordítanak, addig az email kampányaikat mindenfajta tesztelés vagy finomítás nélkül küldik ki.

Kérdezem én… hogyha üzletük más területein semmit sem bíznak a véletlenre, akkor az email marketing esetében miért teszik így? Manapság havi pár tíz dollárnak megfelelő összegért olyan szoftvereket lehet használni, amelyekkel könnyedén tökéletesíthető egy-egy kampány. De ne szaladjunk ennyire előre.

Először nézzük meg, mi a leghatékonyabb módja, hogy növeld a listádnak küldött levelek eredményességét. Sőt, igazából bármilyen reklám eredményességét. Lehet, hogy már használod is a módszert valamilyen hirdetési rendszerben, csak nem tudsz róla.

Az eredményesség mérésének előfeltétele azonban, hogy minden kampányod rendelkezzen egy céllal. Ez az e-mail marketing esetében lehet a levél megnyitása, a levélből történő átkattintás, vagy például a levélre kapott válaszüzenetek száma. Bonyolultabb esetben a konverziós cél lehet a levélben lévő linken keresztül történt regisztráció, vásárlás vagy hasonló. A konverzió az, amikor a feliratkozód teljesíti a kijelölt célt.

A konverziót pedig úgy tudod a leghatékonyabban növelni, hogy használod az úgynevezett ÁBÉ tesztelést. Ez technikailag nagyon egyszerű. Gyakorlatilag arról van szó, hogy a listád egy kis része a leveled Á verzióját… egy másik szintén kis része pedig a BÉ verzióját kapja meg. Ezután pedig a rendszer azt küldi ki a teljes listádnak, amelyik esetében többször teljesült a kijelölt cél.

Az alapszintű célok esetében, mint a megnyitás, vagy az átkattintás, igazából minden automatikusan történik. Neked csak annyi a dolgod, hogy ügyesen hozd létre a különböző verziókat.

Az ügyesség alatt azt értem, hogy nem követed el a szinte egyetlen, és egyben legnagyobb hibát. Ez a hiba az, amikor úgy ÁBÉ tesztel valaki, hogy több dolgon változtat egyszerre. Honnan fogod tudni, hogy melyik változtatás hozott jobb eredményt, ha egyszerre több dolgon változtatsz? A kérdésem igazából költői volt… természetesen sehonnan.

Tehát, ha szeretnéd optimalizálni az új feliratkozóknak szánt üdvözlő leveled átkattintási arányát, akkor mindig csak egy dolgot változtass a levélen. Például, először növeld a megnyitási arányt az email legideálisabb tárgyának megkeresésével. Majd amikor a levél tartalmán változtatsz, akkor elsőként a megszólítást ÁBÉ teszteld. Ezután az üdvözlő mondatot. Utána az átkattintásra felhívó szöveget.

Mint azt a példámból láthatod, az ÁBÉ tesztelés egy folyamat, nem pedig egy egyszeri kísérlet. A háborút akarod megnyerni, nem a csatát. Ezért tervezz hosszútávon, és mindig csak egy dolgon változtass.

De tudom, hogy minden tanulási folyamat egy kis lépéssel kezdődik. Ezért most arra kérlek, hogy kezdésként teszteld a következő email kampányod tárgy mezőjébe kerülő szöveget. Elsőként próbáld ki azt, hogy az egyik tárgy maximum három szóból áll, a másik pedig hat-hét szóból.

Ezután pedig, ha van kedved, bátran oszd meg velem a tapasztalataidat a hello@poleposition.hu címre küldött üzenetben. Kíváncsian várom, hogy elmeséld mik a tapasztalataid. Természetesen ha bármi egyéb kérdésed van, az említett címen mindig elérsz.

Mára köszönöm a figyelmedet. Szeretettel várlak a jövőhéten is… A következő videómra pontosan egy hét múlva számíthatsz. Ha szeretnéd, hogy szóljak amikor feltöltöm, akkor iratkozz fel a listámra a poleposition.hu oldalon. Ígérem, tőlem soha nem fogsz kéretlen levelet kapni.

Jó listaépítést és profitban gazdag hetet kívánok!

Szerző PolePosition

Tobábbi bejegyzés PolePosition

Komment