Pole Position Weekly Vlog 7: Mi az az e-mail automatizáció, és mit nyerhetsz vele?

Az automatizált e-mail sorozatok akkor is dolgoznak helyetted, amikor te éppen alszol vagy kikapcsolódsz. Mindeközben érdeklődőket kvalifikálnak a feliratkozóidból, hogy minél hamarabb vásároljanak tőled. Kíváncsi vagy hogyan?

Üdvözöllek. Záborszky Mátyás vagyok, a Pole Position alapítója. Tizenhárom éve foglalkozom online marketinggel. A Mail Marketing Akadémiánkat azért hoztam létre, hogy megmutassam a hazai vállalkozóknak, hogyan tudják megtöbbszörözni bevételeiket az e-mail marketing segítségével.

Ma egy kicsit tanítósabb videóval készültem neked. Ahogy már korábban említettem, nem várhatod el a látogatóidtól, hogy azonnal vásároljanak tőled. Az emberi természet diktálja, hogy ne bízzunk meg azonnal mindenkiben. Gondold el, milyen életszerűtlen lenne, ha mindent megvásárolnál, amit valaki személyesen el akar neked adni. És most gondolj bele, hogy mennyire szürreális lenne, ha mindent megvennél, amit az interneten akarnak neked eladni… Az biztos, hogy néhány órán belül leapadna a bankszámlád és egy rakás dologgal lennél gazdagabb, amire valójában semmi szükséged sem volt. Így hát teljesen normális, hogy nem veszel meg mindent azonnal, és nem hiszel el mindent, amit egy termékről állítanak. És nem is bízol meg rögtön mindenkiben, akivel előszőr találkozol.

A látogatóid pont ugyanígy gondolkodnak. Ezért őrült ötlet azt várni, hogy valaki egy hirdetésből átkattintva rögtön vásároljon. Természetesen terméktől is függ, és a látogató vérmérsékletétől is. Impulzusvásárlók is vannak. De nagy átlagban nem lesz néhány százaléknál több, aki első alkalommal lecsap a termékedre.

Ahogy azt korábban mondtam, ezt a problémát úgy tudod elsőre áthidalni, hogy feliratkoztatod a listádra az embereket. Ha nem tudod, ezt hogyan csináld hatékonyan, mindenképp nézd meg korábbi videóimat! Mert most arról fogok beszélni, hogy hogyan tudod lépésről lépésre felkészíteni a vásárlásra az új feliratkozóidat.

A megoldás az, amit én egyszerűen üdvözlő szekvenciaként szoktam emlegetni. Lényegében ez nem több, mint egy e-mail sorozat, amit minden feliratkozód megkap, miután feliratkozott a listádra. Automatikusan.

Maga az e-mail automatizálás az úgynevezett autoresponderekből, vagyis az egy levélből álló automatikusan kiküldött válaszüzenetekből alakult ki. Régebben, ha valaki feliratkozott a listádra, beállíthattad, hogy kapjon egy automatikus levelet, amivel üdvözölhetted a listádon. Manapság azonban ennél sokkal többet tehetsz. Komplett levél sorozatokat hozhatsz létre, és teljesen automatizálhatod őket.

Ezekben a levélsorozatokban számos dolgot tehetsz, attól függően, hogy mire képes az e-mail szoftvered. A példa kedvéért… megteheted, hogy amikor valaki feliratkozik a listádra, kap egy üdvözlő levelet, majd ha megnyitotta, akkor megkapja a következőt, de a rákövetkezőt már csak akkor kapja meg, ha rá is kattintott egy linkre a leveledben. Ha nem, akkor egy emlékeztető üzenetet kap, hogy nem nyitotta meg a levelet. Ezt olyan komplexen meg lehet tervezni és beállítani a modern szoftverekkel, hogy akár egy teljesen automatizált folyamatot is létrehozhatsz a feliratkozástól a vásárláson át az utánkövetésig, majd az újravásárlásig. Neked pedig mindeközben egy darab levelet nem kell kiküldened manuálisan, mert a rendszer dolgozik helyetted.

De ne szaladjunk ennyire előre. Térjünk vissza az üdvözlő szekvenciához, ami tökéletesen alkalmas arra, hogy belekóstolj az automatizálás világába. Ragadj papírt és tollat, majd gondolkodj három vagy öt olyan e-mail üzeneten, amivel az új feliratkozódból érdeklődőt, vagy akár egyből vásárlót kvalifikálhatsz. Ezeket általában legjobban értéket adó tartalmakon keresztül tudod megtenni. Ha már létrehoztál egy csalit a feliratkoztatáshoz, csak haladj tovább az úton, és folytasd az érték adást. Mondd el azokat, amiket a csalidból kihagytál. Meséld el, miért csinálod azt amit csinálsz, és hogyan profitálhat a termékedből a feliratkozód. Minél több értéket adsz, annál jobban megmutatod, hogy te megbízható vagy, és megéri tőled vásárolni, mert nem zsákbamacskát árulsz.

Ha megvan a három-öt levél, tegyél hozzá még egy pluszt, ahol ajánlatot teszel a vásárlásra. Azonban ügyelj rá, hogy ez egy egyszeri és kihagyhatatlan ajánlat legyen. Ha már van belépő terméked, akkor azt add el ezen a ponton. Ha nincs, az sem baj, akkor ajánld ki a normál áras termékedet.

Az üdvözlő szekvencia lényege, hogy eltervezz egy folyamatot amin keresztül látogatóból érdeklődőt, majd esetleg rögtön vásárlót konvertálhatsz. És természetesen az is, hogy ezt a folyamatot meg is valósítsd. A legtöbb e-mail szoftverben bőséges dokumentációt találsz, hogyan kell automatizált sorozatokat beállítani.

Ha pedig kitaláltad az üdvözlő szekvenciádat, akkor bátran küldd el nekem levélben a hello@poleposition.hu címre, és szívesen véleményezem neked. Ne feledd leveledbe beleírni, hogy milyen piacon tevékenykedsz, és néhány mondatban bemutatni a vállalkozásodat és annak célcsoportját!

Ma ennyit szerettem volna veled megosztani. Tarts velem legközelebb is, amikor a elárulom neked a titkot, hogy mi az, amire szinte senki sem használja az e-mail marketinget, pedig rengeteg profitálhatna belőle, ha megtenné.

A következő videómra pontosan egy hét múlva számíthatsz. Ha szeretnéd, hogy szóljak amikor feltöltöm, akkor iratkozz fel a listámra a poleposition.hu oldalon. Ígérem, tőlem soha nem fogsz kéretlen levelet kapni. Jó listaépítést és profitban gazdag hetet kívánok!

Szerző PolePosition

Tobábbi bejegyzés PolePosition

Komment