Pole Position Weekly Vlog8: Amire szinte senki nem használja az emailt, pedig kellene

Az e-mail marketinget nem csak eladásra használhatod. Számos más típusú levelet is küldhetsz, amelyek ugyanúgy hozzásegítenek az eladáshoz, mintha közvetlen ajánlatokat küldenél.

Üdvözöllek. Záborszky Mátyás vagyok, a Pole Position alapítója. Tizenhárom éve foglalkozom online marketinggel. A Mail Marketing Akadémiánkat azért hoztam létre, hogy megmutassam a hazai vállalkozóknak, hogyan tudják megtöbbszörözni bevételeiket az e-mail marketing segítségével.

A legtöbben arra használják az e-mail marketinget, vagy ahogy ők szokták hívni, a hírlevelet, hogy eladjanak valamit. Ajánlatokat küldenek ki, kuponokat, értesítőket a legújabb termékekről. Biztosan a te postaládát is tele van ilyen levelekkel.

Ezekben a levelekben ugyanaz a rossz logika gyökeredzik, hogy aki ilyen leveleket küldd ki, azt hiszi, hogy elsőre vásárolni fognak tőle. Félre ne érts, értékesítési ajánlat tartalmú leveleket is küldened kell, hiszen a végső cél az eladás és a bevételtermelés. De az eladáshoz nem csak a közvetlen út vezet. Sőt, legtöbbször nem az vezet.

Ahhoz, hogy értékesítési ajánlatodra sokan reagáljanak, tehát sokan vásároljanak tőled, előszőr ki kell építened egy kapcsolatot a feliratkozóiddal. Most néhány példán keresztül megmutatom, milyen típusú leveleket küldhetsz ki, amelyek ugyan nem a közvetlen eladásról szólnak, de még jobban hozzásegítenek a nagyobb profithoz, mint az értékesítési ajánlat típusú levelek.

Először is fontos, hogy legyen egy hagyományos hírleveled. Egy napi, néhány napi, vagy heti rendszerességgel küldött leveled, ahol új tartalmakat osztasz meg időről időre a feliratkozóiddal. Ezek lehetnek blog cikkek, amelyekre e-mailben hívod fel a figyelmet, de a komplett blog cikket is megírhatod e-mail formában. Ez igazából csak rajtad múlik. Sokan nagyon hosszú leveleket küldenek, benne a teljes tartalommal, de vannak olyanok is, akik pár sorban felhíják a figyelmet az új videójukra vagy cikkükre, amit éppen publikáltak.

Fontos az is, hogy küldj egyszeri leveleket. Ezekben olyan, a potenciális vásárlód számára értéked adó történeteket, esettanulmányokat, sztorikat mesélj el, amik aktuálisak, és veled vagy vállalkozásoddal történtek, de egyben fontosak lehetnek a vevőd számára is.

Küldhetsz ki úgynevezett kérdés e-maileket is, amelyekben nyitott kérdéseket teszel fel a feliratkozóidnak. Ezeknek két előnye is van. Az egyik, hogy kétirányú lesz a kommunikáció azáltal, hogy válaszra buzdítod az olvasóidat. A másik, hogy rengeteg hasznos információt kaphatsz tőlük, amik segítenek neked jobb szolgáltatást nyújtani, vagy jobb termékeket készíteni. Egy ilyen kérdésre jó példa a következő. “Ha egy személyes konzultáción vehetnél részt velem, mi lenne az a három kérdés, amit biztosan feltennél nekem?” Természetesen saját kérdésedet igazítsd saját vállalkozásodhoz. Ugyanebben a kategóriában egyébként kérdőívek kitöltésére is kérheted feliratkozóidat, vagy ha kicsit ötletesebb vagy, készíthetsz egy kvízt is, amit szívesebben töltenek majd ki, de te ugyanúgy sok információt nyerhetsz ki belőle.

Igazából bármilyen tartalmú levelet küldhetsz, nem azon van a hangsúly, hogy kategóriába erőltessük őket. A hangsúly azon van, hogy ne minden leveledben eladni akarj. A feliratkozód érezze, hogy ingyen is kaphat tőled számára értékes történeteket. Ha például üzleti tanácsadó vagy, akkor egyszerűen oszd meg egy levélben a legjobb öt üzleti témájú könyvet, amit az elmúlt egy évben olvastál. Ez mindenkinek hasznára válik, hiszen a követőid értékes tippeket kapnak, te pedig jobb vásárlókat, ha valóban még el is olvassák azokat a könyveket.

Arra most nem szeretnék kitérni, hogy milyen leveleket küldhetsz a vásárlás után, hogy tovább növeld a vevőd elköteleződését irántad, valamint, hogy újravásárlásra sarkalld őt. Ezt egy későbbi videóban majd megosztom veled.

Ma csak azt kérem tőled, hogy ismét ragadj papírt és tollat, és találj ki legalább tíz olyan levelet, amit feliratkozóidnak ki fogsz küldeni a következő két-három hétben, amikben egyáltalán nem merül fel az eladás. De természetesen ugyanúgy kapcsolódjon a vállalkozásodhoz, a termékeidhez, és ahhoz, amivel foglalkozol. És persze legfőképpen a vevőidhez, tehát adjon számukra értéket.

Ha megvagy a listával, bátran küldd el nekem levélben a hello@poleposition.hu címre, és szívesen véleményezem őket Neked. Ne feledd el röviden bemutatni vállalkozásod, célcsoportod és termékeidet, mert csak így tudok neked értékes tanácsot adni.

Mára köszönöm a figyelmedet. Tarts velem egy hét múlva is, amikor megmutatom, milyen forgalmi forrásokból szerezhetsz több feliratkozót, és melyek közülök a legértékesebbek.

A következő videómra pontosan egy hét múlva számíthatsz. Ha szeretnéd, hogy szóljak amikor feltöltöm, akkor iratkozz fel a listámra a poleposition.hu oldalon. Ígérem, tőlem soha nem fogsz kéretlen levelet kapni. Jó listaépítést és profitban gazdag hetet kívánok!

Szerző PolePosition

Tobábbi bejegyzés PolePosition

Komment